Булеан, Симметри? Что там ломается?
> 1. Where possible, do not apply modifiers (such as Edit Poly) above Boolean, Pro Boolean or Symmetry modifiers in the 3ds Max object stack.
> 2. Collapse the Boolean or Symmetrical objects to Editable Poly objects, then apply new modifiers from that point.
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Crashes-with-Symmetry-and-Edit-Poly-modifiers-in-3ds-Max-2022.html
Ну, видимо, не зависит от грамотности пользователя. Сдаётся, что это верно не только про ранние Максы. А в принципе. И не известно толком, какие изменения от версии к версии могут приводить к изменениям в вычислениях модификаторов. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Certain-3ds-Max-2018-files-show-mangled-geometry-when-loaded-into-3ds-Max-2020.html > Compiler changes between 3ds Max 2018 and 2020 may create slight computational differences in certain modifiers that depend on the modifier "replaying" or re-applying the sequence of editing operations. These changes can result in some object modifiers (such as Edit Poly) that were applied to 3ds Max 2018 scene objects producing distorted geometry after loading.
Это может быть. Ну и там написано почему. После моделирования лучше стек сколлапсить
Обсуждают сегодня