Похожие чаты

Meaning, should I keep any state in them?

3 ответов

16 просмотров

I prefer not to have any state in systems. I either store some state in specific components that live during the game lifetime in a single exemplar, then I have ability to reset them at once if I want to restart the game. Either have special structures that calculated at the beginning of the frame before systems run (and immutable for the systems). Like time (delta time, gameplay time) and raw input (what was pressed and released since the last frame).

Victor-Queiroz Автор вопроса
Pavel
I prefer not to have any state in systems. I eithe...

What about renderer? How do you implement it in conjunction with the ECS?

Victor Queiroz
What about renderer? How do you implement it in co...

I have a 2D game with a very primitive render pipeline so I don't do anything interesting there, I have a system that iterates over all renderable components and their positions and request render for them (animations are being processed in a separate system).

Похожие вопросы

Обсуждают сегодня

30500 за редактор? )
Владимир
47
а через ESC-код ?
Alexey Kulakov
29
Anyone knows where there are some instructions or discort about failed bridge transactions ?
Jochem
21
Also, why can’t the community have a vote/ say when it comes to initiatives like buybacks. Isn’t the point of crypto decentralisation? Don’t we deserve input as long term supp...
👨🏽‍🦰
13
Чёт не понял, я ж правильной функцией воспользовался чтобы вывести отладочную информацию? но что-то она не ловится
notme
18
Привет)) уже кажется эту тему перемусолили, но вот я так и не понял. Я сейчас сижу на 27дюймов 2к мониторе. На Актуальной макоси, если я куплю 27д 4к монитор: - будет ли изобр...
Vladislav Piskunov
15
any reference of this implementation?
BitBuddha
29
Hi guys, any problem with Pulsebrige? Trying to transfer from wETH to ETH. First it tells me to connect my metamask "through mobile app" not desktop. Then I did and confirmed ...
Snowflakecrypto
13
У меня есть функция где происходит это: write_bit(buffer, 1); write_bit(buffer, 0); write_bit(buffer, 1); write_bit(buffer, 1); write_bit(buffer, 1); w...
~
13
Страшнейшая правда про списки ЦБ. С первых дней жизни P2P сферы, молодые человеки, начитавшись законодательной базы и "внутренних" документов, решили, что им противостоит сер...
Foxcool
3
Карта сайта